mars 09, 2009

där rasslade det till

vilken lång dag. hur jag än försöker kommer jag aldrig i säng på söndagarna. och ofta drömmer jag massor. inatt var det fruktansvärt, massa mardrömmar där jag vaknade med bultade hjärta och kalla kårar när knivmördare härjade hemma_på_våran_gata_i_stan. fattar inte var jag får allt mörkt ifrån. sen började morgonen med min vanliga var_sjätte_vecka tripp till sjukan. något omständigt eftersom jag först tar bussen från mig till hospitalet, annan buss från sjukan till lill-gettot och sen s-tåget till jobb. en kollega såg mig gå på i lill-gettot men sa förvånat när vi sågs på perrongen vid jobb: "tyckte att det liknade dig! men varför skulle du på gå där? det stämmer ju inte alls!" varpå jag lite lätt fick förklara min märkliga resväg och att de hade tappat mig på blod.

på blodgivningen är det alltid 100 tusen personer. gamlingar som går skitlångsamt, bebisar som gnäller och par som måste sitta brevid varandra och paxar plats när typ tanter med käpp kommer, jag bara *aaargh!* *hata*. idag såg jag en kvinna i burka också. då känner jag feminismen *flöda*. internationella kvinnodagen ftw! nån äcklig gubbe var hennes sällskap också, igen *hata*. okej, kanske inte så illa men kriget och konversationerna jag har med vissa människor (okej då, väldigt många människor!) inne i skallen är helt ostoppbart. är extrem på att se detaljer, kläder, frisyrer och märkliga beteende hela_tiden_överallt. folk som känner mig vet att jag hoppar mellan ämnen konstant för att jag måste kommentera omgivningen hela_tiden_överallt! visserligen inget major problem men jag måste ibland riktigt koncentrera mig på att inte titta och registrera hela_tiden_överallt. för nya människor får jag ofta förklara att jag menar inte att vara ouppmärksam, eller snarare jag är inte ouppmärksam jag gör allt på en gång, men det kan ju vara lite svårt att förstå när jag byter ämnen stup i kvarten.

annars då? jo, helgen var fantastisk även om jag inte kunde hjälpa till och flytta. kass i kroppen. nästan bra nu, fast har underbar whiskeyröst. jag menar, skånska och heshet *mmm*. iaf, fick träffa massa fina tjejer och framförallt världens bästa, mo aka. the tvillingmamma som var så söt och glad, jag var bara *love*. hon förberedde oss på att hon kanske inte skulle orka, men var med hela kvällen och tog tom några glas vin. fantastiskt enligt mig. alltså inte så att man måste dricka vin för att vara ball och umgås, verkligen inte, men jag fattar inte varför föräldrar och framförallt kvinnor inte får ta sig en liten värmare. män gör det ju konstant och om man ändå inte amnar så why not? visst klart de inte ska dricka om de inte vill, men bara för att de är mammor ska inte vara anledningen, det är fan varning på det. minns att jag läste i belindas blogg att hon fick kritik för att hon drack vin "när hon var mamma" som om det skulle vara nån jälva skillnad? usch, nej, bullmammor och annat tjafs kan ta pinnen ur röva, typ linda s, trist attityd. orkar inte ens utlägga mer om det tror att ni hänger med.

plus att jag klarade mig utan att vara alltför rabiat angående melodifestivalen, stort framsteg. dock hade sarah sjukt stora bröst som inte direkt blev mindre i den klänningen, amy såg ut som ett förväxt barn och lili&sussie hade fyndat outfitten längst in på garderobsgolvet, typ *jackpot**not*. annars så minns jag eller snarare la inte så mkt mer på minnet. jo, gillar nog af ugglas ändå även om hon uppfunnit körskitsprogrammet. sen fick jag dj:a med i-poden. sjukt nöjd och de lät mig hållas.
the end. nu ska jag sova mindre mardrömsfritt. jooooo, nu fattar jag!! läser nån kass amerikansk deckare (har fått den i julklapp, nån dålig never ending serie) där mördarna smög omkring i trädgården och sen knivmördade tre kvinnor. shiiiit!!!! jag måste nog sluta läsa sån skit och koncentrera mig på böcker med klart sex-tema eller så istället. *morgonstånd*

Inga kommentarer: