juli 29, 2008

Close encounter

Skulle knalla över gatan för att införskaffa en lite finare vinflaska till min snälla granne som hållt ett öga på min lägenhet medan jag varit borta. Hon kom dock hem nyss så hon får få den imorgon. Inte det som var det encountern utan de många ryska, eller nåt åt det hållet, glädjeflickorna som har någonslags konferens på vägen dit. Man kan ju undra vad de diskuterade: skulle de bilda kartell? köpa storpack nätstrumpbyxor? eller var det någon som hade nyheter hemifrån? Man kanske inte ska skoja om sånt men det är en lätt surealistisk känsla som infinner sig. De är ju också människor. Men bäst av allt var tjejen som stod borta vid bankomaten, hon hade en liten, liten kjol så att man tydligt såg skinkorna, nätstrumpisar, strippskor och blonderat hår som drog åt turkos-lila, men det som liksom gjorde hela bilden var att hon bara hade en framtand. Jag blev helt paff, hade hon saknat båda vet jag inte vad jag skulle gjort, vilken stereotyp!

Inga kommentarer: