juli 01, 2008

Första prommen avklarad

Som landet ligger verkar det bli semester men min ack så mycket tunnare kusin i sommar. Eller i sommar och sommar, om några veckor. Alltså fick slöa jag ut och promenera. Man hinner så långt när man går i rask takt bara. Gick hela Sönder Boulevard och sen upp på Frederiksbergs Allé och det gick inte ens en timme. Nästa gång, imorrn bitti om väckningsgudarna vill väl, ska jag kanske satsa på Haven direkt. Fred. berg är så himla fint. Inte som mina gettokvarter direkt.Vet inte vad man ska jämföra det med men det känns nästan exotiskt med alla gamla hus och deras tinnar och torn.

Oberverat idag
Antal snygga danskar: 3 st, minst!
Antal kebabställen: många - som Malmö typ
Antal butiker som jag borde besöka snart: 2 st
Antal flickor som "väntar på bussen": 5 st, varav en med mycket stora behag
Antal grönländare: 1 st, bara nästan besviken

Inga kommentarer: