juli 09, 2008

Rätt ska vara rätt

Var förbi Netto idag, kollade runt lite bland fynden. Hittade solkräm faktor 20 fär 40 kr, det tyckte jag var ett klipp. När jag sedan hör lite grönlänningar som mumlar, eller nåt, till varandra, tittar jag upp. Ser då att den ene mannen står och lägger ner en vinflaska i sin ryggsäck. Blir lite velig, skvallra och göra samhällsnytta eller inte. Så jag säger till min svenske nettokompis att de kanske skulle kolla ryggsäcken. Mannen kunde för övrigt knappt kunde stå rakt. Sagt och gjort de plockar ur vinet och mannen går från Netto med en krona från sin pant.

Anledningen till samhällsnyttan var att jag kände igen grönländarna. De brukar stå och gorma utanför på hörnan vid mig. Då känner jag att ska de gorma, så ska det inte vara på snott vin från min Netto. Åh nej.

Inga kommentarer: