juli 29, 2008

Tillbaka igen

Ja, då var man tillbaka på Vesterbro igen. Väskorna ligger halvt uppackade, jag är mest intresserad av sista Harry Potter-boken. Lillebror AP säger att den slutar lyckligt, tur det, den är ju faktiskt en barnbok. Men jag HP gillar skarpt, tycker dock att J K Rowling fått inspiration av den gode Tolkien emellanåt. Kommit på flera saker mem just nu minns jag bara dementorerna i HP som är mycket lika ringvålnaderna i just ringenböckerna. Det finns säkert nåt riktigt hardcore-fan som hittar fler likheter eller så håller nån litteraturvetarstudent på och analyserar hela konkarongen as we speak.

Vad har annars hänt sen sist? Hemma hos Fajjan, han kallar sig själv så, ätit och druckit gott, träffat kompisar, klappat på soon to be tvillingar-mage och varit på Santorini. Där badade jag och återfick mitt barndoms, och mycket passande, smeknamn "delfinen". Solade mig med hög solskyddsfaktor och ändå bränt mig. Solbrännan kliar enormt just nu, mer än skabb tror jag. Körde fyrhjuling runt vulkanen, eller ja hela ön egentligen. Och läst en massa böcker, precis som det ska vara på semester. Dock är jag lite känslig, måste jag erkänna, för koncepet, att bussa runt folk som kossor och inte anta att de kan läsa utan istället ha bilder på maten i menyn. Trams!

Störst intag: lika mellan retsina och tzatziki
Vanligast fras: No thank you!
Mest nöjd över: promenaden ner för den extremt branta bergsidan i Fira, många kilometer i stekande sol och med mulåsnerumpor bara centimetrar bort från hästrädda mig (mycket hästskit också, eller mulåsneskit för att vara PK)
Mest otippat: lika mellan att jag befann mig nära hästar och den höjdrädda C som åkte kabinbanan upp för branten
Mest förtroende ingivande: hjälmarna som uppenbarligen varit med om några rejäla kraschar innan vi fick dem på skallen
Bästa kodakmoment: när jag försöker få av en simfena och träffas av en gigantisk våg som spolar mig på rygg upp flera meter på stranden, kände mig som en strandad val och led av lavasand i bikinin resten av dagen

1 kommentar:

Anonym sa...

Ajabaja, särskrivning.