augusti 22, 2008

Kul kuriosa

Eftersom våra datorer på jobb fixas av datorfreaksen i Veldhoven tolkar "the internet" mitt IP-nummer som holländskt. Så om man ska kolla på blogspot så står allt på holländska, jävligt skumt språk det där. Är som om nån kräkt upp tangentbordet eller som om ett barn lekt och bara hamrat lite här och där på tangenterna.

Annan fun fact är att det bor en dvärg i mitt hus! Helt sjukt ju, blir alltid lite illa till mods när jag träffar dvärgar. Kan liksom inte låta bli att titta på de korta lemmarna och det många gånger abnormt stora huvudet. Det är som solen, man vet att man inte borde titta direkt på den men man kan inte låta bli. I detta fallet var det en tjej som var kortväxt (mer PK kanske) som höll på att sätta in sin cykel. När jag kommer till jobb utspelar sig följande konversation:
Jag: Åh, det bor en dvärg hos mig!
G: Jaså? I din lägenhet?
Jag: Nej för fan, men vi har samma gård:
G: Hur vet du det?
Jag: Mehä, såg ju att hon höll på att ställa in sin cykel.
G: Var det en barncykel?
Jag: Nej du, det var en såndär speciell dvärgcykel!!

Mina kollegor är faktiskt trelivga. Det bästa med Danemark att men har så loj inställning till sprit att man tar en stor stark till lunchen. Idag var det Chokostout från Bornholm Bryggerier. Riktigt fin, inte alls som den yukiga på Hallands. Sen när man kommer tillbaka till kontoret blir man lite sådär seg av bärsen. Mycket produktivt!

Inga kommentarer: