augusti 20, 2008

Tänk 80-tal i modern tappning så är det ganska nära

Förberedelserna för los festos har startat. Börjat bära hem meloner, pasta, smör och baguetter (ja jag tänker inte baka själv). Inser nu fördelarna att äga ett koldioxidmonster, mycket praktiskt vid inhandling av stora mängder matvaror. Räknade även stolarna i "festlokalen". De var inte så många som jag hade multiplicerat ihop dem i huvudet. Rumpa. Så det får bli lite avslappnad och sådär. Det är ju fest i CPH City, alla kan ju inte sitta, hallå reality check. Läste tips från den där festfixartjejen som härjar i stora äpplet, att man alltid bör ha ett tema på sin fest. Så mitt är svart och vitt med visst inslag av korall, dvs. färgen på min nyinhandlade klänning. Som för övrigt köptes på min nya favvoaffär Donn Ya Doll, mindre än 100 meter från mig. Vet inte om jag borde sprida detta tema så att folk inte tar med sig smällkarameller i grönt eller nåt.

Annat nytt är att jag gått över till den andra sidan... jag har börjat dricka kaffe, dagligen. Kors i taket! Numera blir det två intag per dag, förmiddag och eftermiddag, för alla som bara dör av intressepilar. Dock fortfarande med en stor mängd mjölk, men det sockret har jag dragit ner på. Det ska ju vara skadligt tydligen. Hur kommer det sig då att jag äntligen blivit vuxen och dricker kaffe? Jo, jag tycker ju att det luktar gott och att tiramisu är nice. Men den stora hemligheten bakom denna världsomspännande nyhet är att kontoret har skaffat en nespressobryggare. Man ploppar i en liten färggrann kapsel och ut kommer kaffe. Jag vill ju gärna gå i bräschen för nya och fräcka grejor (not) men jag tänkte att det här tåget kan jag inte missa. Sagt och gjort, jag har sålt min själ till kaffedjävulen. Sweet. Killarna har även beställt kapslar för 700 spänn! Har ska pimplas.

Frisörbesöket gick sketabra. It's white baby! Håret alltså. Men är ganska öm i hårbotten av all väteperoxid. Behöll ganska mycket längd och så fick jag en fräck lugg också. Jag är bara så het.

Nu går mina ögon i kors, hade egentligen tänkt köra en bokrecension version light men det får bli imorgon. Klämde min 24 bok för året. Har antecknat alla böcker jag läst sedan hösten 1995. Hittills är toppnoteringen år 1996 då jag svalde 58 böcker. Allt var bättre förr.

Inga kommentarer: