augusti 13, 2008

Latest from CPH

Man kan ju inte bara var ledsen. Så med tårarna fortfarande kvar lite i ögonen ska jag redovisa vad som hänt sen senast.

B, hans tjej och jag besökte "Bodies". Riktigt bra och intressant. Om än lite obehagligt vissa gånger. När man kommer på att man tittar på en död människa går det ilningar genom kroppen. Intressant att notera är: diskussionen om att de bevarade kineserna är politiska fångar, avdelningen med foster väcker tankar om sena aborter och för tidigt födda och att rökares lungor verkligen är svarta.

Om ni tror att ni besökt utställningen samtidigt som ovan nämda trio så var det vi som tittade extremt noga på könsorganen, framför att pungkulornas utforming, och var mycket fascinerade av hur ändan såg ut utan hud och fettvävnad. Bara så ni vet.

På kvällen besökte vi Jolene i Ködbyen. Varmt, mycket folk och trendigt som bara den. Jag är mycket nöjd över att jag lyckades beställa vid den extremt fullpackade baren. Mindre nöjd med islänningen som gurglade i mitt öra. Äh, jag är inte fördomsfull, han kan ha varit färöing också.

Ett besök på Rust har också hunnits med. Jag drack Tuborg Classic som numera är min favoritöl, av blaskiga danska sådana, och kände mig som äldst på stället, men det bjuder jag på. Jag dansade till och med. Borde göra det oftare, ganska kul. DJ'sarna var grymma.

Sen besökte jag GBG i helgen och den mycket trevliga festivalen WOW. CB och hennes karl var följeslagare. Vi hade mycket roligt, där förmodligen det numera lite bortglömda begreppet, men ack så använt för en gammal lundastudent, dagsfyllan gästspelade båda dagarna. Hade träningsvärk på söndagen efter alla märkliga dansmoves vi körde. Storgrytan, lillgrytan, kundvagnen och vattenspridaren gick hem hos både oss och de som stod runt oss.

Orkar inte köra full konsertrecension, det kan ni läsa av nån grym musikrecensent, typ min husgud, Håkan Engström på SDS.

Helgen var fin och jag vill speciellt tacka Statoil vid Ullevi för ert eminenta utbuda av både frulle och nattamad. Vem trodde att jag skulle käka ost- och baconkorv.

Nattdags. På gensyn!

Inga kommentarer: