augusti 28, 2008

På västfronten intet nytt

Eller jo nu är det något nytt faktiskt.

Sorry alla mina fans (typ 3 eller?) att jag varit borta. Lite olika omständigheter men den senaste ursäkten är att mitt nät inte funkade igår. Jag kände mig helt handikappad eftersom jag både ringer och kollar tv på datorn förutom att surfa på det vida nätet.

Festen i lördags var mycket, mycket lyckad. Jag måste erkänna att jag verkligen älskar att ordna fest och se att alla har kul, blir mätta och glada. Det innebär naturligtvis en himla massa jobb med det är verkligen värt det. Kul var att Fajjan och AP var med, min härliga faster med familj, tvillingmagen och ja, helt enkelt allihopa. En fantastisk känsla att alla kommer till mig och verkligen har supertrevligt. Lite synd att rödvinet på klänningen gjorde mig lite nere men ingen är ju perfekt, som mina underbara vänner sagt. Å även om jag gärna hade velat framstå som perfekt så är det egentligen ganska givet att så inte är fallet. Festen var ialla fall så nära perfektion man kan komma. Maten var god (eller folk sa det ialla fall), alla fick plats, musiken spelade och spriten tog inte slut. Utan min snälla familj hade det nog inte gått i och för sig. Och CB såklart med världens bästa kladdkaka. Nackdelen med att ordna fest är dock att det blir så tomt efteråt. Det var en känsla jag ofta fick i Lund också, man planererar och planerar, tänker och fixar i veckovis innan och sen kommer festdagen, man hinner inte helt njuta av allt och helt plötsligt är det måndag. Jaja, jag måste nu starta upp mitt liv och börja träna och all annan skit som hör vardagen till. Just det, en annan nackdel med att ordna fest, eller nackdel och nackdel, det är att när man är matoptimist som jag så köper man alltid lite extra vilket resulterar i att man får äta samma mat i dagar. Ungefär som när man som fattig student gjorde storkok med chili som man åt tills det nästan kom upp igen.

Inga kommentarer: