augusti 28, 2008

Vinden har vänt

Denna torsdagen is the shit. Nice beskriver inte hälften.

- Føtex har ett suber tilbud idag, en rullator för bara 699.95.

- Just nu kollar jag på helt makalös dokumentär om dansband "Får jag lov - till den sista dansen?". Ett par som ser alla spelningar som Flamingokvartetten gör. Herregud bandet har spelat i 46 år! En jävla massa spelningar. Tanten och farbron är så sorgliga och samtidigt så gulliga. De andra banden heter Ulrik Wittmans, Chiquita Brass, Bent-Bennnys och Tommy Elfs. Plus scenkläderna. Oh man!

- Varit ute och 5-56:at porten mot gatan. Så förhoppningsvis slutar den låta som den klämmer ett kattstackare. Undra om någon av mina grannar märker något. Danskarna är ju i och för sig så ohändiga att hälften hade räckt.

- Sen är det sista delen av "En fri kvinnas bekännelser" ikväll. Hoppas hon får en unge. Någonting säger mig att det slutar lyckligt.

- Imorrn ska jag gå ut med en gammal kursare. Sweet. Undra vilken statsdel det blir denna gången. Lite sugen på Nörrebro. Bara inte nåt svenneställe (undra om det finns en motsvarande ord på danska till svenne) vid Tivoli. Ska ju trots allt till Trelle på lördag så jag behöver få mitt behov av trendighet tillfredställt.

Det bästa dock är följande:

- Var inne i min favvobutik idag för att kolla om de kanske hade kvar nån Marimekkoklänning för att kompensera för den som förstördes i lördags. Mycket riktigt, en med limegrönt fanns. Och den var på rea!

- En svensk tjej som hjälpte mig. Hon sa att hon precis börjat jobba där. Så jag tog mig samman och frågade henne om hon ville träffas nån dag. Och hon tyckte att det var en jättebra idé! Plus att hon bor här nånstans i kvartern så vi bytte nummer! I'm the best!



Inga kommentarer: