februari 12, 2009

jo, det kostar att ligga på topp

asså, jag har min vana lyckats skada mig, igen. i lördagsnatt kläckte jag den fantastiska idéen att gå ut vid halv tre. lyckades på några få timmar inmundiga en del i baren. snöslask i kombo med hala skor resulterade att jag låg som en sköldpadda på rygg. gick längs husväggarna hem med ett stort jack i knäet. ganska mycket blod senare la min fina medicinstuderade om såret. sen haltade jag på lägenhetsvisningar hela söndagen. kul. men ingen som känner mig är förvånad. ännu en skada att lägga på listan över onödiga incidenter. den innehåller bland annat: jack i hakan x2, spräckt läpp(mycket blod!), uttänjd menisk, två brutna tår (olika tillfällen), två halvt utslagna framtänder (olika tillfällen), smäll på knä som nu är artrit, brutet nyckelben, stuckad fot, liten hjärnskakning efter att ha kört in i sargen på skridskor(med huvet före!), spricka i revben efter att ha krockat med en byrå och diverse brännsår efter ugnar, kaminer och strykjärn, bla ett på magen då jag strök en skjorta. som sagt inget konstigt att halta på ett ben för att knät blöder, nej nej.

Inga kommentarer: