februari 05, 2009

lägenhetsspaning över telefon

hon: "åh, men kolla denna anna!!!"
jag: "nja, eh, jag gillar inte riktigt köket..."
hon: "varför då? det är ju skitfint!"
jag: "asså, det är för fint."
hon: ????
jag: "ska jag stå där i det flådiga köket och bah *hälla upp cornflakes*?"
hon: "ja?"
jag: "nej, fy fan, avtorkningsbara ytor känns inte rätt"
hon: "okej då, men den här då?"
jag: "mmm, den har ju valv.."
hon: "vaddådå?"
jag: "valv asså, nej. hatar valv" *drar gränsen*
hon: "okej okej, denna då, billig ju. bra läge!"
jag: "ah, men kolla toan, värsta handikappaccess. vad ska jag med all den platsen? jag är ju för fan van vid att duscha i sovrummet och backa in på dass!"
hon: "bra poäng, tapeten var ändå ful"
jag: "precis"
hon: "men denna då? kolla köket är helt perfekt!"
jag: "nja alltså, precis, det är liksom FÖR perfekt"
hon: "mäh, vad vill du ha en helt skabbig eller?"
jag: "ja? kanske.."
hon: "asså, vi har nog inte samma smak direkt"
jag: "ja det har du nog rätt i."

Inga kommentarer: