februari 26, 2009

osympatisk - vuxenordens härskare

seriöst diplomaterna är en sån jävla märklig serie. vill verkligen ud framstå på det sättet? allt från den härliga baywatch/topgun-vinjetten till den idiot förklarande speakern till den högst osympatiskte lirar-diplomaten. i mina ögon är han allt som jag inte vill ska representera mitt land, nu är det ju visserligen inte "mitt" land längre eftersom jag är i exil men ändå. han påminner om en gammal klasskompis som var sådär självgod, töntig och märkligt gubbig redan i tonåren. och hans sätt att prata och agera under avsnittet med libanon är förvånande och obehagligt eftersom han liksom inte riktigt verkar ta det på allvar. sen kan de ju naturligtvis ha klippt ihop det för att få honom framstå mer puckad men jag håller fast vid att han är riktigt osympatisk.

Inga kommentarer: