juli 21, 2009

#/#¤/&Q#¤&"%Q!=

oh lord, skitdag av proportionella mått. jobbat nonstop förutom min paus på 40 min. fatta, inte ens gått på dass!! det är helt sjukt. funderade några gånger på att gå på toa och passa på att bara andas men då börjar garanterat chefen bitcha att det står 30 pers på kö så jag pallade liksom inte ta konflikten, eller inte idag iaf. men så var det förra veckan. när jag typ skulle gå på toa/snyta mig/pilla ut trosorna ur röven/whateva så börjar chefen, oj förlåt menar småcheferna, bitcha och så måste man bitcha tillbaka för att få lov att göra det som är ens rättighet. jag menar 5 min paus per timme är bara enligt lagen och inget speciellt utsvävande. jag blir så trött på det stället. dåligt betalt och ful uniform är en sak men att blir behandlad som skit av både chef/kollegor/företaget och dessuotm av kunderna (händer allt för ofta) gör en helt tokig.

idag hade vi också en annan liten krydda. ficktjuvar. asså de varnar ju i högtalarsystemet (arbetar på kbh c, hovedbanegården, om nån inte vet) flera gånger om dagen och jag är fullt medveten att de finns där men inte så ofta att man ser det live. de försökte lura några svenska tjejer precis utanför oss. helt sjukt. jag ställde mig och skrek ut genom fönstret: "tjuvar! håll i pengarna!!" den svenska tjejen höll på att ge en liten söt tjej på kanske 10 år och världens längsta fläta 500 sek i tro om att det var nån lista till nåt. hon blev helt förtrollad av den lilla tjejen. försökte förklara för henne sen att det var ju det som var grejen. svenska tjejen ba *blåögd blondin* "vaddådå?"

herregud. en kvinna i sällskapet hade, vad jag på ren instinkt redan innan jag fattade vad de höll på med, en fejkmage. typ magen rörde sig och verkade inte tung. såna bra trick. småtjejer och gravida och turisterna bara faller pladask. man kan ju inte hjälpa alla dumma människor mot den elaka världen men de ska fan inte stå och sno från våra kunder. jag viftade och skrek till tjuvgänget att dra nån annanstans. inte så smart för tjuvarna heller att hålla på med sina trick precis utanför våra fönster där vi sitter och kollar hela dagarna. speciellt inte sen när de kom tillbaka och helt plötsligt ville växla massor med danska sedlar till euro när de 20 min tidigare bara hade 20 svenska kronor. jag och min kollega blev skitsura och bara "gå!" nånstans får det vara nog. växlar fan inte deras stulna pengar när de precis kört sina trick 15 meter från mig. åhhh! tror jag behöver lite twilight för att lugna ner mig *skoja* *inte* *vill men skäms*

2 kommentarer:

knivlisa sa...

Aggrocyklister unite!!!!

anna sa...

ja verkligen. finns inget värre än folk som går i cykelbanan eller inte lämnar plats i korsningar. du borde ta med cykel och åka till köpenhamn. för cykelfreaks är det verkligen heaven!