juli 16, 2009

hjärtat i halsgropen

fy fan vad jag var (och lite grann är fortfarande) när jag blev påflugen av en fladdermus på min kvällspromme. var redan lite uppjagad av en råtta i en papperskorg när det plötsligt bara kommer nåt mot mig och träffar mig på halsen under hakan. jag skriker och viftar. höll på att dö!!!! seriöst finns det något jag överlag blir rädd för så är det plötsligt ljud eller saker som kommer mot mig, typ fjärilar och fåglar. så jag menar en fladdarmus måste vara topp 3 scary things. trodde fan de hade nån avancerad radar eller nåt, förlåt ekolod (livebloggar, googlar) som gör att de INTE flyger in i grejer. ok, från wikipedia: "Ekolokaliseringen sker genom att fladdermusen skriker med en mycket hög frekvens, långt över vad människans öron förmår uppfatta." vidare: "Fladdermusen korrigerar då kursen och undviker kollisioner." eh, NÄ! uppgradera ditt ekolod läderlapp! fan tror fortfarande att jag ska ha den på kroppen nånstans, kittlade precis vid örat. hade skikit allt jag kan och kissat på mig om jag hade hittat den på ryggen. inte för att den är farlig eller äcklig bara för att jag skulle bli så rädd för att hitta den där. *mogen och orädd tjej på 28 vårar som älskar djur*

Inga kommentarer: