juli 28, 2009

familjen för 21 år sedan

familjefoto från sommaren 1988. pappa är den långe som ser lite bister ut, skulle inte förvåna mig om han har kvar de där jeansshortsen fortfarande. typ som målarshorts eller nåt. mamma har den läckra rosa stickade tröjan och det fluffiga håret, har letat efter den tröjan men den verkar spårlöst försvunnen - läs, slängd. b, min lillebror, som nu är längre än pappa, har den randiga tröjan och lite hockeyfrilla. jag själv har ett tandlöst leende och en döööö-kool stickad tröja. antar att mamma hade lite stickdille vid denna perioden. övriga är mammas bror, hans fru och mina kusiner - från ståckhålm. de körde ner varje sommar i morbrors gamla volvo. jag och b längtade i dagar innan och stod ute vid vägen och spanade i timmar den dagen de skulle komma. eftersom volvon inte kunde köra mer än typ 100 så tog det hur lång tid som helst att köra ner. måste komma ihåg att berätta om min morbror en annan gång, han är så konstig.

Inga kommentarer: