juli 07, 2009

vad håller jag på med??

jag kanske ska sluta gnälla om mitt liv, det är faktiskt ganska kul att vara mig. okej, sommaren blev inte alls vad jag hade tänkt eller rättare sagt ingenting är vad det skulle vara. men pallar liksom inte få ångest över det mer. uppenbarligen så kan man (jag dårå) inte alltid styra över sitt liv hur mycket man (jag igen) önskar. måste ju dock säga att det ju knappast är lajbans HELA tiden men på något sätt så är jag bara glad. jag vet inte vad det är. det typ bubblar i magen (nej inte från lavemanget) och jag går runt och säger "jag älskar att leva" "gud vad jag lär mig mycket nya saker - varje dag". som typ någonslags frikyrklig eller nåt. haha - jag hatar verkligen frikyrkliga - tror aldrig jag skulle kunna ta någon sån på allvar. nej men jag vet inte hur jag ska förklara det. det känns som att det händer saker som jag inte helt kan styra över (okej inte gud eller nåt sånt). asså som om jag typ glömmer tänka och kroppen/hjärnan kör på av sig själv.

som idag, då jag seriöst flörtade med en kollega jag träffade för första gången. kollade sen i personalpärmen och såg att människan var född -89 (dock 195 cm, fortfarande ungt såklart men ingen dvärg ialla fall) och skrattade lite åt det men fortsatte ändå. bland annat använde jag denna fina klyschan:
89:an: "så kommer du imorgon också?"
jag: "nja... vill du att jag ska komma eller?"
89:an: *typ tänker två gånger och fattar vad jag sa* "ehhh, nej jag mest undrade..."
jag: "okej då, nej jag kommer inte imorgon. men jag kommer på måndag."
89:an: *lyckligt barn som får lördagsgodis* "åh, du kommer på måndag. vad kul!"
jag: "jo det får man nog säga..."

asså seriöst jag vet inte vad jag håller på med??? jag kan inte sluta flörta!!! hela tiden - överallt, typ sitter och småler och typ spanar. känner verkligen inte ingen mig själv, jag brukar vara totalt intresserad och blir typ förbannad när folk spanar in mig.

sen på tåget hem satt jag och 89:an och snackade om roskilde. då jag frågade vilken som var den fedeste koncerten.
89:an: "jo asså, känner du till malk de koijn?"
jag: "jadå!"
89:an: "den var bara så fed. scenen hade plats för 17 000 men det var 40 000 som kom. vi stod typ i kö i två timmar".
jag bara: "okej, coolt."
89:an: "ja det var bara så fedt!!"

okej, till saken hör då att jag_var_där!!!! satt i en plaststol och var så jävla packad. fick en frivlillig att ringa min telefon för jag trodde den var borta men det låg såklart i väskan. (det gör den fan alltid när jag tror den är borta!!) undra om jag också stod i kö i två timmar???? jag har en minneslucka från där 01-02-tiden. men att jag inte sa att jag var där???? 89:an hade ju blivit impad (why i need to impa - i do not know) men eftersom jag sjukade mig lite lätt på lördagen och drog från jobb tidigare för att inte missa för mycket av festivalen så kunde jag inte riktigt erkänna. HERREGUD VAD TÖNTIGT!!! typ ljuga för ett litet kid. shit. men jag får väl berätta på måndag att jag typ har en hemlis som jag kan berätta...

Inga kommentarer: