juli 24, 2009

helg igen minsann

den här bloggen alltså, så trist. måste verkligen step up the game - och det är snarast. nu ska jag färga håret. hoppas på att det blir som jonnas för så ser det ut på förpackningen. men med min färgningsarfarenhet vet jag att det inte blir så. sen hoppas jag på att blir full men det får vi se. var iofs full igår. rätt rejält. så jag kanske kan hålla mig tills imorrn. *alkisvarning*

----
ser iaf lite lovande ut. och ja jag har färg i hela pannan.

----lutar mer åt rött-rött nu. fick till en fin liten snurr också. jag och min kompis annelie kunde stå hur länge som helst efter klassen varit på badhuset och göra skumfrisyrer. fröken blev alltid skitsur för att vi var så långsamma. redan där la jag grunden till min konstanta försening.

------


asså det blev ju inte orange-rött som jag hoppats. mest rött. fast topparna, de som var vita i vintras är uppenbarligen så trötta på att bli färgade/blekta att de inte tog åt sig nån färg. nu får jag ha det såhär tills jag pallar en omgång till. det är liksom lite besvärligt att färga i min lilla lägga. eller snarare så är bristen på ett badrum det jobbiga. brukar fixa håret hemma hos pappa men eftersom jag inte varit hemma sedan i början av juni och inte vet när det blir heller fick mitt lilla kök duga. men det känns inte helt hundra att färga håret i köksvasken som dessutom är sjukt dåligt vattentryck. men efter attt ha stått med huvudet upp-och-ner i en kvart började det kännas som det normala sättet att vila huvudet.

såhär ser mitt kök ut som då även är extra badrum. har ju bara toastolen och en duschkabin annars att spela med.

Inga kommentarer: