juni 18, 2009

28 år gammal och ljuger om var jag varit

var hemma hos min faster och käkade idag. lika god mat som vanligt och det är alltid kul att snacka lite med min kusse, han är sånt bybarn (typ storstadsunge). efter middagen utspelade sig följande konversation:
faster: "förresten, gick du förbi här i lördags morse?"
jag: "eeehh, ja. vaddå? såg du mig ?" (dum fråga liksom annars hade hon väl inte sagt nåt)
faster: "ja, jag tyckte det var du!!"
jag: "jag vinkade faktiskt" *rodnar till färgen av en nykokt kräfta*
faster: "vaddå, såg du också mig?"
jag: "nej asså jag såg ingen men jag tänkte att det var lika bra att vinka om ni nu tittade ut."
faster: "jag hade precis gjort lite gymnastik och så stod jag och funderade lite. förstod först inte att det var du, men sen kände jag ingen din jeansjacka och väskan."
jag: *iförd samma jacka och väska* *känner kinderna flamma*
faster: "men var hade du varit? ute?"
jag: "jo, jag hade varit ute"
faster: "var då? varför kom du denna vägen?"
jag: "jag var hemma hos mina vänner och sen så tog jag en buss typ och sen fick jag gå resten" (hrm, att jag varit på visit hos hjälmkillen kunde jag ju inte kläcka ur mig)
faster: "vad var klockan egentligen?"
jag: "kvart över åtta - halv nio..."
faster: "men du skulle kommit upp, vi kunde ju ätit frukost ihop!"
jag: "nej, asså jag visste inte om ni var vakna, så jag gick hem istället." (läs: jag var fortf full och inte så fräsch)

2 kommentarer:

masha sa...

haha aj, jobbigt!!! bah nä faster jag gjorde en "walk of shame"...

anna sa...

ja fy fan. jag övervägde för en sekund om jag skulle säga sanningen men bah *neij!!*

dessutom är faster lång, smal och väldigt vacker så att hon hade gympat lite på morgonen är väl ingen ovanlighet men lördags kl 8-8.30 och hon tittade ut. jag menar vad är sannolikheten?!?!??