juni 12, 2009

tidsfördriv - lista

jag behöver nåt att göra. tack för listan!

fyra jobb som jag har haft i livet:

brevbärare, ständig kommentar "fönsterkuverten kan du lägga hos grannen!" *hehe*
möbelförsäljare, mycket skitfula lädersoffor "de är väldigt praktiska, bara att torka av!"
städare - på gummifabriken när jag var 19, alla äckliga skitiga gummiarbetare visslade efter mig
valutaförsäljare i gul kostym, ska kanske bli vikarie i sommar igen.

fyra filmer jag kan se om och om igen:

stardust - så bra! slutet gör mig så jävla glad.
top gun - måste skriva den för lillebror och jag kollade på den varje dag efter skolan i typ en månad
notting hill - egentligen mest mammas favoritfilm men jag har sett den några gånger ja.
tror inte det finns fler - är inte så förtjust i att se nåt flera gånger. kommer säkert på nåt skitballt och döhippt när jag trycker på publicera inlägg.

fyra platser jag har bott på:

studentkorridor
nationen, visserligen också korridor men ändå annorlunda
en 3:a - delade med en kompis. vuxen men fortfarande fast i lund
en liten 2:a på v-bro, världens bästa lägga om man bortser från de oexisterande garderoberna, duschkabinen och världens minsta toalett.

fyra tv-serier jag gillar att titta på:

nu vill inte jag vara tråkig men jag kollar inte på några serier mer. har ingen tv och pallar inte ladda ner massa för jag vet att jag fastnar och inte gör annat, så jag sitter vid datorn istället, mkt välspenderad tid. *not* men jag kollar på svtplay som en idiot. just nu är där inget eftersom sommarrepiserna satt igång. men några favvon är:

antikrundan!!
kobra
uppdrag granskning - skitboring och tantvarning är medveten om det, men jag får reda på så mycket saker som jag aldrig skulle ha energi att googla fram. bästa är att kunna sitta på diverse tillställningar och rapa bittra citat från u-g. man vill ju gärna vara snygg och smart. *hehe*
projekt runway - det var den enda jag promt ville titta på hemma hos pappa. lite som top model minus hemska tyra och utan anorektiska tjejer och all drama, men det är ju iofs därför som top model är så bra!

fyra platser där jag varit på semester:

nevvan
glasriket
tampere
weissen häuserstrand

med fattiga småbarnsföräldrar ,tillika lärare och pedagog, har vi gjort många balla familjeresor. utanför muminmuseet fick vi parkeringsböter med det gamla kylskåpet. pappa bara: "äh, skit i det, de kan ändå inte hitta oss i sverige" laglydiga anna fick magont. men jag var grym på att hitta vart vi skulle.

anna ålder 11: "sväng till höger här pappa! " (alltid pappa som körde, why?)
pappa: "mäh, hur vet du det?"
anna: "det står ju keskusta!!" *förnärmad*
pappa och mamma: *say what???*
anna: "ja, men det betyder ju centrum!" *snusförnuftig*

fyra hemsidor jag besöker dagligen:

förutom de på min länklista och typ min mail och diverse jobbsajter och jag ska vara helt ärlig så här i arbetslöshetstider så finns det några jag måste läsa för att stilla eller typ bryta den enorma tristessen som mina dagar ofta innebär. inget jag är stolt över.

en graaf-syster - seriöst måste kolla vad maggan gör. som en drog!! jag är lätt team graaf i den skilsmässan.
alla bloggar i ett lättsmält format - lite boring men ändå, ger hellre dem ett klick än ger bb ett.
hjälmkillens fb (ok, kanske inte varje dag, eller jo, det har jag nog fan gjort sen jag hittade den *förlåt mlt!*)
frun till filip-och-fredriks producent (eller vad fan han nu är) - vet inte varför men måste kolla vad som händer _varje_dag_!



fyra favoriträtter:

spagetti m. smör
vitt bröd m. smör
hummus
all mat hos min faster och farbror

fyra ställen du hellre skulle vara på just nu:

på väg hem från ett jobb
var som helst där det inte regnar utan är soligt!
kødboderne 18
jolene

finns det nån som vill fylla i listan, please be my guest!

Inga kommentarer: