juni 02, 2009

dagens goda gärning

släppt ut en humla i friska luften. fy fan vad mitt liv är trist om detta är höjdpunkten.

vaknade alldeles för tidigt idag eftersom det inte finns persienn/rullgardin i gästrummet. sjukt jobbigt att gå upp tidigt när jag bara sovit 4,5 timme och egentligen behöver mer sömn. skulle kanske iofs kunna lägga samman solning med en tupplur.

annars är det mest skit som sagt. pratade med manpower idag, bra samtal men hon hade inget till mig och bad mig återkomma i vecka 35!! trettiofem!! vad fan ska jag göra tills dess. jag blir helt bölig bara att tänka på att jag verkligen har INGENTING att göra i sommar. visserligen första "sommarlovet" på 13 år. har jobbat varje sommar sedan jag var 15 bast. det är ju också ganska sjukt. förutom sommaren -06, då jag var sjukskriven för sorg, (men hur ballt var det liksom? inte speciellt. skulle ju inte räkna det som semester att typ gråta 8 timmar om dagen) har jag inte varit ledig mer än två veckor under sommaren. fast samtidigt att vara ofrivilligt arbetslös är inte detsamma som att ha semester. men jag vetifan hur jag ska lösa detta. mitt psyke och humör är kört i botten. asså att ligga på playan är ju nice men det är inte det jag vill göra förtillfället i mitt liv. jag vill jobba med det jag är bra på. tjäna lite pengar, inga löjligt stora summor, baraså jag klarar mig och kan betala mina räkningar. för snart börjar det sina i kassan om inte staten ger mig det jag är berättigad till snarast. nu har jag til och med börjat söka "skitjobb", asså inte något skit egentligen men sådana jobb som jag haft som sommarjobb men som jag med 6 års universitetsutbildning inte är speciellt sugen på.

Inga kommentarer: