juni 09, 2009

please, arrest me officer

jo, så här var det. åkte tillbaka till byen i lördags för att fira ett år med staden och mina vänner vilket givetvis skulle firas på distortion (för er som inte vet så är distortion en gatufestival som flyttar mellan statsdelarna för att avslutningsvis ha ett stort final party med massa dj:s och sjukt mkt folk. förra året var det i ett åttavånings halvfärdigt parkeringshus på amager. i år var det här på v-bro. vad det var för ställe blev jag aldrig klok på) eftersom det var då vi träffades förra sommaren. vi klädde på oss för att klara kylan även om jag var ganska avklädd. längesen jag visade både ben och bröst men vafan, jag har ju mirakulöst gått ner flera kilo så why not? typ, i'm on fire at the moment så det kändes irrelvant att banga, dessutom så är jag ju mörkhårig nu och jag och mlt har konstaterat att man kommer med undan med så mycket mer slampighet som brunett. förutom att det var ett jälva meck att få sitt armband trots att vi förköpt biljetter så var allt nice. kallt som fan bara men inget som en fin fylla inte kan bota. jo, jobbigt att stå i toakö också men då får man bara hålla sig (eller hur? låt inte din bortskämda blåsa kontrollera ditt liv!).

sen började det balla ut. vi stod och dansade (ja, jag dansade med glädje. tillräckligt bra musik bara och tillräckligt hög volym så.) men nånstans där på dansgolvet så såg jag lill-killen från förra helgen. och vad gjorde jag? sprang... och gömde mig!! seriöst, jag 28 år gammal, sprang och gömde mig. helt sjukt. nånstans där blev jag av med mina vänner, då bondade jag men en australiensisk tjej som jag trodde hette whitney men hon hette nog monique. fick lite piller av ljud-och ljuskillen "these will keep you up all night". jag var högst skepisk och som en annan pusher försökte jag sedan bjuda bort pillsen men ingen ville ha. undra varför?? när folk frågade vad det var svarade jag bara: "jag vet inte, men jag fick de av honom "*pekar* folk då bara "nejtack". skit i det då. jag la ner dem i fickan för save keeping.

nånstans här var det även en störig snubbe som försökte hångla med mig men jag var inte så intresserad. sökte skydd och stötte ihop men en polis. jag menar poliser - kom igen. så, så fick det bli. var dock tvungen att spendera lite tid i goatrance-rummet innan jag fick gå hem. de som befann sig där var typ amager-solarie-upppumpade killar, fula, spacklade tjejer och allmänna knarkskallar. stod och snackade med en tjej (obs, normal och minst lika förvånad som jag av folket) om att musiken var fruktansvärd. jag sa att jag väntade på en polis. varpå hon säger "mä. nä. det finns väl ingen polis som lyssnar på detta". som på beställning kommer polisen och jag bara "det här är (manliga formen av clementin). han är polis" clementinen svarar "hej. jävligt bra musik. eller hur?". tjejen och jag bara *wtf?*. men hon nickar förstående åt varför jag stått och väntat.

väl hemma så visar jag pillsen för polisen, förklarar historien. han blir lite irriterad och sen han gör precis det jag hoppas på. tar de lite myndigt från mig, går in på toaletten, släpper ner dem i toan och spolar. "regel nr 1: ta inte sånt du inte vet vad det är. regel nr 2: ta bara sånt du vet vad det är. regel nr 3: det finns inte fler regler". LOL!! slutsats: bra kväll. mindre bra dock att han jobbar på stationen 188 m från mig. men ingen fara. men jag fixar det. dekadens 4 eva!

nu ska jag dra på mig regnkläder och ta en tur runt søerne. har massor med annat att berätta.

4 kommentarer:

Kicki sa...

wehiiii, du ligger då inte på latsidan när du är ute. haha, härligt att höra dina historier!

anna sa...

nej det gäller ju att passa på liksom. men som vi skojade om idag, jag måste ju nästan sluta flörta eftersom det går för bra. *hybris* haha. nä men livin life typ. det är ju inte så mycket annat som händer.

It's all gonna be fine sa...

1. ta fan inte emot pills alltså. For real. 2. Wiii, bra kväll! Ska ni höras dårå eller vare mest då&där liksom?

anna sa...

nej det där med pillsen var inte riktigt min grej. så går det när man flörtar med ljud-och ljuskillen.

nej vi kommer verkligen inte höras igen. möjligtvis att vi kommer att ses i kvarteren när han patrullerar men då låtsar jag nog att jag inte ser. *mogen_tjej_81*