juni 01, 2009

delar med mig av det goda

det bästa med helgens utsvävningar är att jag kan dela med mig av det till världens bästa tvillingmamma. för några veckor sedan önskade hon sig skvaller och då beklagade jag mig att jag inte hade något bra att dela med mig av. men de senaste veckorna har det funnits mer än tillräckligt. hennes småtjejer ligger och skriker och jag sparar inte på detaljerna. mycket bra deal faktiskt - jag får lättat hjärtat lite och hon får del av del av storstadens dekadens, fy fan vad det lät pretto!, men sant.

kvällen började med att vi checkade in hjälmkillens stammishak, han var inte där, men det gjorde inget. ganska schysst ställe, men lite väl mycket underbara-clara vibbar och niotillfem, ni vet prickiga kjolar och knästrumpor och små söta skor i rött. inte direkt vår stil som är mer svart, slampig och sliten. men asså det vara ganska billigt och när det väl slutade spela bugg-musik och omman inte tittade på durkslaget som agerade lampa så var det helt okej. pratade om livet i allmänhet och jag har en känsla att jag pratade lite för mkt om mig själv (sorry babe, hybris du vet).

sen beslutade vi oss för att fortsätta natten på någon klubb, vi hade bara två alternativ som vi såg det. vega - med alla utlänningar i hela stan, eller karrierebar - med vuxna reklamare och tjejer i sidentoppar som vill glömma att de är 35. typ. vi körde på vega och jag skjutsade hela vägen dit. gick faktiskt riktigt bra förutom att mitt bakhjul som ronald mosade lite när jag blev påkörd svajade lite obehagligt. väl där så blev vi utsatta för två töntiga killar som uppenbarligen hade nån slags taktik hur de skulle "möta" tjejer. den ene föreslog att vi skulle bryta arm, alltså jag och min veninne. jag bah *skojar du nu eller?* *ballade ur*, började nog lite lätt med att förklara att jag inte var intresserad sen dissade jag hans mansklyschiga appoach och sa att sådär bemöter man fan i kvinnor i ett modernt land. killens uttryck stelanade och sen gick de. lite kul var att vi såg hur de försökte stöta på två nya tjejer, beställde fyra shots i baren och såg skitnöjda ut tills tjejernas killar kom till bordet. hahaha!

vi drack iaf massor med vin och blev ganska berusade. hängde med lite skottar på rökbalkongen och återigen, vad är det med alla dessa utlänningar på vega? det är precis som om det är omnämnt i alla existerande guideböcker och resetips så folk bara valfärdar. iaf, vi vär ju där och då är ju inte vi så mkt bättre. de spelade nån ball tjej-dj, kan hon ha varit iransk? det var hon nog nu när jag tänker efter. det var iaf bara massa killar som stod runt i en ring så för att supporta tjejen så ville jag (!!!!) dansa, helt sjukt, fråga mig inte var det rycket kom ifrån. så jag stod där med pablo eller juan för italien/spanien/what-eva och bara "kom igen, dansa!".

sen åkte vi taxi med en mycket trevlig läkare, som vi lockade med att han skulle hänga på för vi skulle till bästa klubben. han bah *ok* sen betalade han taxin, här var det inte tal om att cykla liksom. promillehalten var direkt skadlig. vi drog till dunkel och blev ännu fullare. där träffade jag mitt offer/fan som uppenbarligen blev begiestrad (stavning= finns det ordet på svenska?) trots att jag var mitt drygaste och kaxigaste jag (älskar förvisso det men ibland är det kanske liiite too much). nu orkar jag inte skriva mer plus att eventuella detaljer är oväsentliga. ska till tåget. tjipp!

Inga kommentarer: