maj 05, 2009

lätt form av hybris eller nåt

mail 3 maj

"Hey-yo Emeriti!

Så det är du som har fått den stora äran att vara sammankallande för XXX iår. Det måste kännas kul. Ta det inte för allvarligt, det gör ingen annan. Eftersom de nästan nyblivna föräldrarna ska med denna gången och L kommer ner från Norrland måste ju jag också se till att dra mig över sundet till denna, årets fest.


Dock är mitt bankkonto på den svenska sidan lite tomt så jag måste få över lite pengar innan jag kan betala in de där tre hundralapparna. Men jag tänkte att jag skulle skriva till dig så att du vet att det femhövdade sjöodjuret kommer.


För övrigt vill jag passa på att säga att jag inte äter saker med ben, som de går på. Men djur som lever i vattnet går bra. Ej tigerräkor dock för de har ihjäl mangroveträsken och äggen ska helst vara ekologiska. Du vet när man blir vuxen så är det fritt fram att nörda in på små specialintressen. Mina är klimatvänlig mat och sopsortering.

Ta hand om dig nu så ses vi snart!


Hälsningar,

Emerita"


svar 4 maj

"Vilket fantastiskt mail. Jag kan inte annat göra än att utbringa ett litet glädjetjut!
Varmt välkommen! Jag ska se till att kockarna sopsorterar och att det bara blir tama räkor som serveras (om de nu skulle stå på menyn)!

Med vänlig hälsning
Xxx Xxxxxxx"

Inga kommentarer: