maj 15, 2009

possibel outfitsångest

idag åker jag till sverige. se om jag hinner lägga in nåt käckt inlägg på schemalagt. ska klämma lite på bebisflickorna men mest prata skit med deras mamma. hon är världens bästa! måste säga att det är lite synd att vi är så osynkade i livsfas. typ hennes ungar kommer att vara besvärade tonårigar när jag (om jag snarare) är på gång för att klämma ut nån liten människa. nu är ju inte det något hinder att vi inte ammar i samma decennium för att umgås och ha fantastiskt roligt men jag kan ändå sakna litegrann dagarna när vi satt på balkongen och rökte marlboro menthol och drack det som fanns i skåpet (portvinskvällen var en fin kväll).

därefter ska jag gå på ordensfest på nationen. håll i hatten här ska det nördas!! känner vanligtvis bara stort obehag vid tanke på nationen och alla timmar jag spenderat i slitandes i källaren för svältlön och sura miner som enda tacket. men ibland kan jag se det fina i den där tiden också. trots allt så har nationen gett mig många bra erfarenheter som jag inte skulle vilja vara utan och vänner för livet. djup_och_känslosam_81

festen är som sagt lite pretto, medalj (som jag glömde hos pappa som han får lämna imorrn i lund. hej självständig tjej som snart är 30!), ordenskapitel, dubbning av nya riddare osv osv. den akademiska ankdammen när den är som bäst (hrm, sämst). men men man får ta det med en klackspark och försöka att inte bli alltför packad och skrika fitta. asså jag har inte skrikit fitta på en finare fest, eller jo det har jag nog, blir liksom som en tvångstanke och tillslut är det bara att ge efter.

frågan är bara vad jag ska ha på mig. svart tror jag är det som gäller. eftersom orden svarta ingår i ordensnamnet. har egentligen bara två alternativ som är aktuella. båda två känns lite ovåriga. har inte provat nån av dem på flera månader så det får bli en överraskning på lördageftermiddag, packar helt enkelt bara ner dem och så får jag hoppas på att jag inte får klädångest x1000. då blir det inte kul.


krossad sammet och spets känns lite mycket modeblogg från i höstas/vintras men jag var jävligt het i den på nyår.



byxdress med traaanspaaaraanta ärmar. måste dock byta pärlknapparna. de är ugly!

Inga kommentarer: