maj 30, 2009

på kanelen

hej bloggen, jag är full och kommer garanterat inte klara mig igenom detta inlägget utan avsevärda tangent-slips, but hey what that got to do with it? (engelska sådär bara, nja...) ville bara säga att jag har haft den utlitmata danskdagen, DK FTW!!!!, på sååå många plan. sökt lite jobb på allmänt parfymerade och obehagliga ställen, jag menar jag vill ha ett jobb för att jag är bra på något inte om jag är snygg eller välklädd. kollade i samma veva på alla fula människor i city (framförallt svenska turister!!! *vik hädan*) men även töntarna som tjänar pengar på turisterna, dvs. de som målar porträtt, sjunger lama sånger (typ låtsas indianer!!) eller de som dansade samba/annat skit halvnakna (läs nakna med tygflärp för fittan insmorda i kroppsglitter) osv osv.

druckit massa öl med min x-kollegor. de blev så jälva glada när jag kom att de typ uppförde sig som hundvalpar (ville slicka och bita i mig samtidigt som de gnydde). vet inte hur många gångar jag fick höra att jag var den snyggaste i världen tills jag tillslut bara skrek: "för fan lägg av, låt mig va! danskjävlar!!" *hybris*

messade även med en annan gammal kollega och ville njuta av min egen förträfflighet men man hinner ju inte med allt på en kväll. utan istället konfronterade jag mina kollegor från i vintras men deras sjuuuuuka sexistiska beteende som de mötte med "va???" *nollställda* men jag förklarade hela min feministiska syn på deras skit och jag tror att lite gick hem.

sen gick jag förbi hjälmkillen stammishak och spanade lite (inget resultat) sen snackade jag lite med kioskkillen och falafelkillen på min gata. v-bro 4ever! nu måste jag verkligen sova. satan i gatan att jag inte tagit ett enda kort idag.

Inga kommentarer: