maj 14, 2009

vad jag ser på

det här stämmer fortfarande. nu när jag sitter så mycket framför datorn och "söker jobb" (meaning: läser random bra och jävligt kassa bloggar för att få någonslags respons från hjärnan. jag menar hey när kommer på mig själv att tänka "undra vad rightnow har gjort på senaste borde jag inse att det är dags att ta sig samman!)

så vi kör en repris från i höstas. jag tänkte att jag ska försöka fota de flesta, vet inte hur det kommer att gå men ska göra ett försök. i vilket fall här är genomsnitt utanför mitt fönster:

1. glasögonprydd mediasnubbe - attribut: hämtpizza eller golfbag. *full fokus framåt, tid är pengar!*
2. fyllo - attribut: troligen ölflaska. läte: två varianter; grönländskt bröl eller danskt bröl
3. medelålders människa - attribut: hund i koppel. läte: tystgående, ibland "duktig" till djuret
4. glädjeflicka - attribut: fuck me boots i lack. läte: mister, mister, sexy, sexy?!? 500? 500?
5. hantverkare - attribut: cigg och en dålig skåpbil. läte: mummel på grötdanska
6. trendig tjej - attribut: likadan väninna eller gammal damcykel. läte: tjatter
7. taxichaffis - attribut: stekig merca med tonade rutor. *se hur mycket jag kan gasa på 25 meter!*
8. tjackare - attribut: förmodligen knark. läte: svårt att urskilja, ofta frågor om lösa mynt
9. kartoffeldansk - attribut: blå ikeapåse till tvätten. läte: allmänt "håll mig sällskap"-snack i mobilen
10. het pappa med unge - attribut: christianiabike. läte: visslingar och gulliga ord till ungen

Inga kommentarer: