maj 13, 2009

min räddning

the tudors är min räddning. historiska filmer/serier är min favvo. mycket kostymer och intriger. kan sitta och läsa på wikipedia i flera timmar om allehanda gamla personer. vet ju hur allt ska sluta men det gör ingenting. serien har allt. bara att frossa loss.

jonathan rhys meyers spelar henry viii, maktgalen och ombytlig härskare.



jane, kungens tredje fru, är blond, oskuldsfull och vacker. inte som anne boleyn som var mörk, farlig och krävande.



brandon sviker sina löften för att lyda kungen. får många liv på sitt samvete.



nej!! trotsar man kungen - dör man. folk avrättas för landsförräderi till höger och vänster.



lite otrohet vid hovet. lite väl mycket fokus på liggande ibland.



reformationen kräver lite offer



och kungen tycker att prällarna ska rensa upp i sina led. kungen har lite hybris



här sitter jag och smider ränker. cromwell är kungens första minister. tjänar massa cash på reformationen.



älskar kostymfilmer. gravida jane visar upp sig för hovet.



oh, så glad jag är. en penisbärare!



systrarna mary och elizabeth
"the king has waited a long time for a son"
"but he still loves us?"

"a boy is more important elizabeth"
"i don't think so!"
de regerade sen i 50 år sammanlagt. tänk om kungen visste det!



jane dör i barnsäng. kungen blir ledsen. för några avsnitt sen högg han huvet av anne. drama! nu väntar fruga 4, 5, och 6.

har tre avsnitt jag ska se på raken. hurra!

2 kommentarer:

It's all gonna be fine sa...

Oh! I like it lots men har inte följt med så noga. Kungen är het het het tycker jag.

anna sa...

tyckte också det i början men nu tyvärr så är kungen så obehaglig att han inte är lika attraktiv. nathalie dormer som var anne boleyn osade sex. synd att hon är ute ur leken. henry cavill som spelar brandon är också smoking i början men är mest trist och skuldmedveten nu.