maj 27, 2009

liten lista

Du heter: anna

Smeknamn: fisen, älgen, stumpan, grynet, spöket.

Låt du sörjer till när du är ledsen? woman med john lennon. pappa spelade den för mamma på begravningen

Beroende av: skratt och positiv stämning (låter lamt men sant) men även socker i de flesta former

Vad tror folk om dig? jag vet fan inte. tokig, knäpp, mano eller nåt. seriöst jag har väldigt dålig uppfattning om vad folk tror om mig. kommer på mig själv ibland att jag tror att jag är anna_14_år_oc_osäker, men sen minns jag ju att jag är het och äger världen. då blir det lite svårt att fatta vad folk får för uppfattning. men på mina senaste arbetsplatser har de tyckt att jag var en öppen och trevlig tjej som vet vad hon håller på med.

Vad får du oftast komplimanger för? "asså du är en sån himla charmig tjej!" *zzzz*

Vad säger du för att imponera på någon? vill helst inte imponera så jag verkar sjuukt ointresserad eller så säger jag nåt lite lagom "provocerade" för att se vad resultatet blir. dessutom beror det helt på vem det är.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: *feeling great* tack för lån av strumpbyxor+skor!

Var bor du? danemark

Trivs du där? som fan!

Äger du några Converse? jupp, ett par vita med ingrodda lerfläckar efter wow

Sprit, cider, vin eller öl? allt. tack gärna. finns det mer?

Brukar du bli för full? allt. tack gärna. finns det mer?

Vad har du för mobiloperatör? 3 och telia. en dansk och en svensk

Är du allergisk mot något? snåla människor!!!

Hur svarar du i mobilen? anna, hallå, heij, ja?

Vem ringde du senast? vänner utanför statens museum for kunst, undrade om de gått in eller inte.

Vad sa den du senast pratade med i telefon? "ja men kolla upp det så hörs vi imorrn"

Antal timmar sömn i natt: låt mig se... typ 10, 5 kanske. *arbetslös*

Sov du ensam? jo pia låg på golvet så ja ensam

Brukar du komma i tid? nej det skulle jag nog inte vilja påstå. konstant 5-15 min efter utsatt tid

När mår du bra? när jag håller på med saker jag gillar + saker jag är bra på

När mår du mindre bra? när jag tänker på lilla mamma. och när jag inte har ett jobb.

När blev du fotad senast? när jag själv fotade mig ikväll

Hur känner du dig nu? lite salongs och trött *gäsp*

Vanligaste färg på dina kläder? svart. grått. lite blått.

Vad tycker du om fötter? mina egna: ganska fina. andras: ok så länge de är utom synhåll. äcklas sjukt mycket av tanken på att någon (läs min kollega) ska typ slicka/suga på dem

Vad saknar du? ett jobb?

Hade du en bra kväll igår? jo det får man nog säga. gick runt sjöarna och kollade på folk

Favoritdryck på morgonen? vatten eller kylskåpskall mjölk

Rakar du benen? jo, betydligt oftare nu när den varma säsongen infunnit sig.

När brukar du oftast gå och lägga dig? när jag är trött.

Är du blyg? nej det vill jag nog inte påstå. ibland visst men inte generellt.

Sysslar du med någon idrott? nej. *vill gärna skriva nåt fyndigt men nej*

Vill du hellre ha mejl än brev? all form av kontakt är bra. men visst hellre ett ballt mail än csn-räkning

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? nej. möjligtvis vid första konversationen men inte vid ett ögonkast.

Har du spytt offentligt? om jag har! många gånger. senast på hovedbanegården en söndagseftermiddag.

Är du nöjd med ditt liv? både och. på yrkesplanet: nej!! på allmänna livsplanet: ja faktiskt.

Är du bortskämd? kan inte påstå att jag är bortskämd, men blivit ganska bekväm av mig när det tex gäller att flytta. pappa+bror flyttar allt. jag bär kudden eller vinterjackor alt. pekar var sakerna ska stå. sen packas allt upp och tavlor hängs på plats. jag bah *tack*

Vad gör du i morgon? ska nog gå till ambassaden och rösta i eu-valet. om jag hittar en kandidat att lägga rösten på vill säga.

aaahhhh, de här frågorna tar ju aldrig slut!!!!

Vad är det värsta du vet? trångsynta människor (och snåla!!!!!11ett)

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? helt omöjligt att svara på i dagsläget. för tillfället slösar jag bara pengar på sprit. *because i'm worth it*

Vad längtar du till? tills jag får ett jobb och jag vet vad jag kanske ska göra de kommande 6-12 mån.

Har du bra vänner och äkta vänskap? absolut!

Vad är det finaste du fått? svårt, bla ett kort från min mamma där hon säger att hon älskar och saknar mig

En speciell dag du minns? speciell är väl tolkningsbart men hennes dödsdag minns jag onekligen.

Hur gammal är du? 28 + några månader

Du samlar på? damm? skor? fina upplevelser? handväskor? pheta fyllor?

Vem ringer du när du är arg/ledsen? PAPPA!!! eller några av vännerna som ALLTID får mig att skratta igen!

Gillar du golf? gillar du golf?

Vilken tid gick du upp idag? halv ett *dekadent*

Har du sovit i din egen säng inatt? men var det inte en sängfråga nyss? vems annans jävla säng skulle det vara?!?

Har du strumpor på dig nu? nej

Är det okej att gråta? ja. närsomhelst, varsomhelst.

När grät du senast? igår morse tror jag, men jag somnde om igen så minnet är diffust.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? köpa en lägga. en mille räcker inte så jävla långt vill jag påstå.

Bär du glasögon eller linser? brillor

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? nej, vem fan gör det?

När går du upp ur sängen en helgmorgon? allt mellan 8-15

Har du piercing? öronpiercing i så fall, annars nej, fick inte göra hål i navlen för föräldrarna när jag typ var 16-17 så. tack mamma och pappa!

Vill du gifta dig? osäker på det. trodde det förr men nu är jag inte så säker längre. kommer nämligen med största sannolikhet skilja mig i så fall.

Vill du ha barn? det är jag ganska säker på att jag vill.

Solar du ofta? asså är jag ute och det är sol så javisst.

Är du bra på att laga mat? om jag vill är jag grym!

Är du flygrädd? nej. kittlar lite i magen ibland men inte rädd, nej.

Vad dricker du helst när du är törstig? vatten?

Vilken är din favoritglass? vaniljglass med lakritsströssel

Tror du på ett liv efter döden? ja annars vore det för jävligt.

Tycker du om sushi? visst gott. men alla jävla sushisnobbar som vill ha tonfisk - fatta att den är utrotningshotad och era jälva behov har ihjäl fan hela beståndet!

Vad äter du helst när du ser på film? lösgodis, choklad eller popcorn

Bor dina föräldrar tillsammans? tror redan att jag lyckats förmedla budskapet att mamma är död, dvs. bor på kyrkogården. pappa ej död - bor ej på kyrkogården.

Har du tandläkarskräck? nej verkligen inte, älskar tandläkare *tandställningsbarn utan hål*

Är du morgon- eller kvällsmänniska? kind of obvious: b-menneske = kväll!!

Vilken ögonfärg har du? grå-blå

Har du någon gång gråtit dig till sömns? JA!

Biter du på naglarna? nej, jag vet faktiskt inte hur man gör.

Hur ofta tränar/motionerar du? försöker få till nån gång i veckan. varierar med humör

Senaste låt du hörde? those dancing days "those dancing days"

Senaste film du såg? kollat så mycket på the tudors så jag minns inte, kanske "the reader"

update: såg att jag missat en fråga "tror du på kärlek vid första ögonkastet?". nog ganska tydligt att jag INTE gör det.

update2: såg att jag stavfelat så det stod härliga till + syftningsfel och kommateringsfel men det skiter jag i. nu ska jag sova!

Inga kommentarer: