september 03, 2008

Breaking news

På fredag ska jag inte bara till Malmo och kolla på Embassy utan jag ska även träffa tjejen från klädaffären! Yay, mitt kontaktnät utvidgas. Ska inte ropa hej innan jag är över ån men är impad av min egen oräddhet. Denna oräddhet måste jag applicera på andra fält i mitt ytterst bristfälliga liv.

Nej! Nu ramlade en av blommorna på hyacinten (update: menar såklart orkidée) av. Hur ska jag tolka det? Är det ett tecken? Eller har den bara inte fått vatten på länge? Synd att växterna inte kan tillgodose sig den fukten som är i luften här i min lilla lya. Jag skojar inte när jag säger att det slår som en vägg mot en, en fuktvägg. Och kläderna är fortfarande rejält fuktiga. Ska kanske lyxa med torktumling nästa gång?

Onsdag annars relativt harmlös. Har bara ballat ut en gång eftersom jag gjorde en fasansfull upptäckt i pappersinsamlingen. Skrek tills jag kom på att grannarna nog idiotförklarar mig för 100:e gången. Höll käften istället.

För tillfället läser jag Jonathan Strange och Mr. Norrell av Susanna Clarke. Det är en tjock jävel till bok. Brukar vara nice att läsa tjockisar i pocket, så de inte tynger så mycket på magen. Problemet med denna pockettegelsten är att texten är pyttepytteliten. Överdriver inte om det är stl 6 på texten. Dessutom finns det skitmånga fotnoter (nötter) som täcker halva sidor, i stl 4!!!! Tack för den Norstedts! Ett garanterat recept för sömn. Jag kommer ju aldrig att bli färdig med fanskapet.

Inga kommentarer: