september 09, 2008

Gott och blandat

Börjar bli till åren alltså, den biologiska klockan tickar igång ibland. Mitt nya jag-längtar-redan-till-nästa-avsnitt är Singelmammor. Även om den ena tjejen är lite väl positiv ibland och en mamma pratar en sån släpig stockholmska att man som skåning känner sig snabb i vändningarna, så är det himla gulligt. Största hjärtsnörpet infann sig när mamman släpade på sin nersövda dotter, varför vet jag inte men det såg lite mysigt ut, om än ganska tungt.

Tydligen har Top Model börjat igen. Ett av det där skräpprogrammen som förgyller vardagen och får en att sakna tv. Tyra har ju visserligen noll självdistans men hennes "Actor - model"-poserande är ju modern tv-historia.

På Aftonbladet idag: "Varning! Är du farligt smal-tjock?". Ännu en i raden av tokbra analyser som tröttheten-kan-vara-livsfarlig-sjukdom. Typ: Hej Bullen, jag är en tjej på 27 jordsnurr som är osäker på om jag är farligt smal-tjock? Jag använder bara leggings så att magen kan få plats ordentligt. Är jag drabbad???? Sen kommer en liten film om mig när jag sitter framför datorn på jobb och måste knäppa upp jeansen efter lunch, med lite dramatisk fiolmusik i bakgrunden.
Och som vanligt är det inte tjejen i filmen som skrivit brevet. Shit vad det var bra Bullen alltså. Dock var det ju extremt pinsamt om föräldrarna kom in när man kollade på brevfilmen. Those were the days.

PS. Har ikväll läst min egen uppsats för första gången på sex månader! Lite ljusglimtar finnes faktiskt, även om jag inte är en japansk kokkniv så är jag definitivt inte den slöaste kniven i lådan.

Inga kommentarer: