september 24, 2008

a trip down memory lane

såg paggan på nätet nånstans. kom att tänka på gången då jag stötte på hans livvakter (de andra var mer intresserade av paggan själv, men eftersom han är en kort dvärg som når mig till bröstet så var jag inte så himla begeistrad). var mycket fascinerad av deras skottsäkra västar och pistoler (okej, jag hade en allmän hang-up på vakter, speciellt de riktigt stora killarna). försökte luska ur dem hur mycket de fick för att ta en kula för paggan. allt som allt fick jag bara klämma lite på musklerna men inte så mycket mer eftersom de "var i tjänst". det bästa var att paggan himself var så full att han knappt kunde stå på benen (en fördel men att vara kort är iofs att fallet ner är ju väsentligt kortare).

träffade paggan någon termin senare och då hade han inga livvakter med. stackaren såg så ensam och liten ut att jag erbjöd mig att ta en kula för honom!
(not my proudest moment)

Inga kommentarer: