september 23, 2008

nästan lika pinsamt som "så ska det låta"

några saker hatar jag mer än andra. en av de sakerna är töntiga möhippor. nu är visserligen chansen för att jag blir bortgift i dagsläget extremt minimal, aldrig varit nära ju (om man inte räknar den stora afrikanska mannen på nyår som trodde att han ägde mig bara för att han bjöd på en öl), så jag behöver inte direkt oroa mig. såg ett avsnitt av singelmammorna till kvällsmat (vet, sad and pathetic, men har bara svt play att förlita mig på, note to self: ladda ner riktiga serier, skit i att bredbandet är slött som en urladdad permobil). det var iaf kryssningsmöhippa och kvinnor utklädda till kaniner. jag verkligen hatar lama utklädningar och "roliga" uppdrag (sju år i studentspexiga lund ger men för livet). skulle nån någonsin utsätta mig för det beställer jag hellre en "fræk fadøl" av topless bartender på istedgade.

5 kommentarer:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Mest sorgligt: hur bruden liksom skulle låtsas att hon tyckte de andra var fåniga och pinsamma och att hon ville att de skulle sluta - när hon egentligen tyckte det var skitkul och älskade det.

anna sa...

precis! hon bara njöt av när killen beställde fyra låtar av "den mänskliga jukeboxen". jag skrek av pinsamhet för deras skull när alla stämde upp till allsång. bonus: hennes tjocka vita bh-band som typ trängde ner i fettet.

Read me. Watch me. Be me. sa...

Ja och bonus (!!!), hon jobbar ju som - karaokevärdinna!!! Det var rätt väntat att hon skulle ha en sån möhippa. Kanske ställde hon även upp i talangjakten på båten? *har inga fördomar alls, nä inte alls*

Ps. hon var inte ens bra på att sjunga, ju DS

anna sa...

lätt hon ställde upp i talangjakten! försökte ju verkligen sjunga med inlevelse och djup, men lyckades väl inte direkt. sen var ju alla runt omkring ganska packade så de jublade säkert. nu går hon väl runt och tror att hon kan sjunga. kanske sökte till idol???

Read me. Watch me. Be me. sa...

Åh. Det är klart att hon har sökt till Idol. Men hon är inte en av dem som fick komma och sjunga för den riktiga juryn, utan fick sjunga på mesaudition. Hon var liksom varken tillräckligt bra ELLER dålig för att vara med i tv...