september 02, 2008

Amazonas?

Imorse begav jag mig in till city för att fixa tvättkort. Min balla kortfilmsregissör till hyresvärd är uppenbart så bizzi att han inte pallar svara på mina mail. Så nu kan jag äntligen tvätta och slipper släpa tvätt över landsgränsen hem till far min (snacka om onödiga transporter). Dock kostar varje tvätt 22 pengar med hål i, vilket rån! Så typiskt danskt, de gillar verkligen att ha avgifter och skit på allt. Tur att man är en erkänd maskinmaxare, för några halvtomma maskiner kommer de inte kunna lura av mig pengar på.

Det gjorde mig dessutom väldigt glad att höra från en snubbe att om man drar ut kortet fort som fan efter man godkänt maskinval så hinner den inte dra några cash. Så nice, älskar små tricks som gör att man kommer undan lite billigare. Såg liksom framför mig att alla mina ölpengar skulle tvättas upp.

Tvyärr lyckades dock Anna jag-och-tekniska-apparater-är-bästa-polare-not betala för en av maskinerna, det kändes som att bli snuvad på konfekten. Måste jobba upp reaktionsförmågan och lära mig hiva ut kortet snabbare än blixten. Men sen hittade jag en tjuga-peng i maskinen så konfektkänslan infann sig igen. Och nu sitter jag i ett rum som luktar sjukt starkt av sköljmedel och med en luftfuktighet som får Amazonas djungler att likna en saltöken.

Inga kommentarer: