september 01, 2008

Weekend and the end of summer, part 2

Lördagen inleddes med magknip och sedan samåkte jag med kursaren till Malmö. Väl där mötte jag upp min nästan namne och vi ängade oss åt benskydd, behåar och kaffedrickning. Blev varken benskydd eller behåar, det första för att jag inte spelar fotboll och det andra för att de var så ugly. Tantbehåar blir min död.

Därefter var det 146:an till Trelle, kände flashbacksen lugga tätt. Fick rysningar av alla ungar som rände runt, den dåliga musiken från Parken och de tomma burkarna med sån där spagettispray, typ hej: 90-talet ringde och ville ha tillbaka sina balla burkar! Inflyttningsfesten var nice med vin, salta kex, smör och rökt korv, helt enkelt allt en modern kvinna behöver. Utgången var däremot inte så nice. Alla mina värsta föraningar bekräftades. Men det var ju himla kul att: beställa Spendrups på fat av den gamla flickfavoriten, konstatera att ett jätte-längesen-hångel hade en riktigt bajsnödig frisyr, alla killarna verkade käka anabola, lösbrösten har kommit till stan och att alldeles för många nyblivna pappor var packade. Uppskattade dock att träffa lite gymnasiepolare som fortfarande måste vara några av de roligaste killarna jag känner. Som guldkanten på en sprucken och naggad tallrik.


2 kommentarer:

Kicki sa...

Står det något hemligt här eftersom du envisas med att skriva med Windings? Haha, jag lyckades lösa det ändå, du kanske inte visste att jag kan det symbolspråket.

anna sa...

Går det inte att se? Höll på och klyddade med det som bara den. Klippte nämligen ut texten först och när jag satte in den igen så ballade det ur. Why me god why me? What did I do wrong?