september 24, 2008

en underbar vecka på jobbet

det bara jag och en kollega på jobb hela veckan. detta innebär att det kommer att bli en mycket (med betoning på mycket) rolig vecka. idag åt vi lunch ihop (helt sjukt eftersom vi annars sitter å smaskar bakom varsin dator men varför nu liksom). vi pratade om hennes nya hus och om hennes syster som hon köpt huset med. sen pratade vi lite om att hon såg en naken man i en trädgård en gång. sen pratade jag lite om att det är så fräscht att äta sallad till lunch men att man måste komplettera med rågbröd (bra topic, danskarna älskar rågbröd). sen var lunchen slut. ribban höjdes lite med pratet om de nya tesmakerna (russian earl grey, ginger och grönt te, allt på påse) hon köpt. de bästa är att hela veckan kommer att se likadan ut. ser framförallt framemot fikat på torsdag (jag som köper kaka) och lunchen vi brukar äta ute på fredagar.

(okej, jag ljög. det enda roliga jag har att se framemot är att fortsätta jaga upp henne med att indierna stjäler vårt smör i kylskåpet och att nån använt våra bestick. kan kanske hoppas på en kameltå också)

4 kommentarer:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Men att köpa hus med sin syster låter ju fint! Nu måste jag bara skaffa en syster också.

anna sa...

haha, jo jag med. men huset ligger typ ute på landet, längst bort i danmark och båda systrarna är singlar. snacka om att sätta sig på glasberget!

Read me. Watch me. Be me. sa...

Oooh, nä DEN vägen vill jag inte in och nosa på. Tar genast tillbaka.

anna sa...

det är nog inget att rekommendera nej. men du får säkert komma och hälsa på. blir säkert överlyckliga om de får kontakt med civilisationen.