september 01, 2008

Så in i Norden

Min far är ju dansk medborgare samtidigt som hans föräldrar kommer från Finland. Tillsammans med att Mamma var svensk så är jag ju egentligen en ½ dansk, ½ finsk och ½ svensk. Vet att jag vid mer än ett tillfälle sagt att jag borde gifta mig med en norsk eller islänning för att skapa en komplett nordisk union på nåt sätt. Är då detta anledning till att de senaste manliga encounterna varit följande:
- norsken när vi var på kurs med jobbet (ja, han jobbar på samma företag men i Norge)
- norsken som vi efterfestade med på midsommar (ja, det var även han som "snodde" brillorna)
- färöingen/islänningen som gurglade i mitt öra på Jolene (nej, jag gör inte narr av deras språk)
- islänningen nu senast (nej, jag tänker inte höra av mig till honom först)

I'm cursed! Jag kan glömma att få min drömdansk med skarpa kindben. Jag är förevigt dömd till is och snö i de avlägsna trakterna av Norden.

Inga kommentarer: