september 16, 2008

Jag vet ju att lök är billigt

Hämtade thaimat ikväll (kosten idag = finsk lakrits + Matilde kakaomelk). God visserligen men satans vad mycket gul lök, hoppas verkligen att det är en delikatess i Thailand för snålhet är ingen höjdare.

Förresten undrade både thaikvinnan och kioskmannen (typ ringaren i Notre Dame) om jag kom från Sverige. Det var ett jävla tjat om det landet. Snart börjar jag prata teckenspråk, det är fan förolämpande att fråga var folk kommer ifrån hela tiden. Jag frågar väl inte thaimänskan om hon kommer från Thailand, eller?

2 kommentarer:

Kicki sa...

Det tycker jag du borde göra. Man borde veta var alla kommer ifrån. Själv kommer jag från Nooooorrrkööööping. För tjyvingen.

anna sa...

Tack för ditt stöd. Nästa gång får de en motfråga. Men eftersom danskar är så långsamma lär väl ironin gå dem helt förbi.