september 01, 2008

Weekend and the end of summer, part 3

Le sunday spenderades inledningsvis hemma hos M, dvs, hemma hos hennes föräldrar. Kändes så där skönt tonårsaktigt att käka frulle med familjen. Borde skicka ett kort eller nåt och tacka för gästfriheten. Hann även leka lite med världens sötaste lilla tjej innan jag drog till bröderna. Körde bakom alla söndagsbilister. Finns nog inget som provocerar mig mer (jo, statsjeepar) än folk som kör precis på hastighetsbergränsningen och bromsar när de kommer över 70. Hallå, fatta att ni är farligare när ni kör som *pip* än om ni bara går with the flow.

Hemma var det lyxduschning (gäller ju att passa på när varmvattnet är obegränsat och man inte behöver oroa sig för översvämning), snabbkoll av bröllopsannonserna (en sak jag saknar mest med SDS, jag vet, stört, men jag älskar att kolla på bröllopsbilder, speciellt de ska ta lite spexiga kort och det bara blir helt hej-kom-å-hjälp-mig-dåligt) och lite skåpsnallande (måste liksom kolla om Fajjan har några godsaker gömda fast jag inte är så sugen egentligen). Sen stack vi till graven och gjorde fint hos Mamma. Det är liksom lite tradition att brorsorna och jag pysslar om graven tillsammans och hänger lite efteråt. Då stora lillebrollan var så hungrig blev det pizza som faktiskt fick riktigt bra betyg från moi. Fick dock ångest över intaget och som vanligt började jag mitt nya liv idag, måndag.
Surprise.

Inga kommentarer: