september 23, 2008

materiella ting

visar sig att farbror med hundra ungar (inte hundra men fyra då) också kommer på lillbrorsans kalas till helgen (man kanske inte får säga kalas när han fyller myndig, fräck fest med bärs då). eftersom han har stor bil (till alla ungarna) och bor på lolland kanske jag kan tigga skjuts tillbaka med alla mina skor, jackor och vintertäcke. så gött! kommer bli svårt på tåget annars.

har frusit i lyan inomhus också. men i helgen kom den fenomenala insikten till mig att jag kan ju sätta på elementen. kaching! (undra om man kan skylla trögtänktheten på hårfärgen) så nu har jag varmt. dock ligger en tendens bränt-damm-lukt i rummen, men det vekar högst osannolikt nog bara inbillning.

(synd att inte mamma lever. hon hade garanterat ringt om en vecka och påmint mig att vattna blommorna eftersom elementen gör luften så torr)

Inga kommentarer: