december 30, 2008

back in business

sådär ja, nu har jag firat jul och allt vad det innebär. hållit mig borta från dator, internet och bloggar. lite jäkt innan julafton men världensnabbastejulklappsinhandlingnågonsin, tror det var över på en timme. förutom att ta hand om extremdementa farmor de senaste dagarna har jag mest slöat. verklig balsam för själen (åh, vilket u_bara_clara uttryck!). nä, men skämt åsido, jag behövde bara få göra allt i min takt och inte oroa mig för nåt. nu i efterhand kan jag känna att hösten varit stressig, ensam och lite underlig i en härlig kombination. känns bra att vara tillbaka i mina kvarter. glädjeflickor på gatorna och fyllon som skriker, då känner jag mig hemma. varje gång jag åker tillbaka över bron och skymtar staden blir jag lugn och upprymd på samma gång. det bästa idag var att jag fick skjuts hem, farmor skulle ändå köras hem till sin lilla håla och omvägen inom v-bro är marginell. då kunde jag lasta bilen full. så nu har jag frysen, kylen och hyllorna smockfulla med mat så jag tror jag skulle överleva en vargavinter. hittade dessutom mina yllesockar, tjocka strumpbyxor och vintertröjor i en låda i garaget, så nu hoppas jag på minusgrader även i byen. imorgon blir det livat nyårsfirande med svenskkolonin. eftersom mitt nya jobb inte orkade ta hand om mig den 2:e utan bjöd mig på semester har jag dessutom 5 dagar till att slappa på.

2 kommentarer:

Uppåt, framåt sa...

Välkommen tillbaka! (detvarpåtiden =) )

anna sa...

tack, tack! har spenderat de senaste timmarna framför datorn, så nu har jag snart uppdaterat mig på allt som hänt den senaste tiden, men inte riktigt än.