december 11, 2008

men ååhh, nu vill jag ju veta!

surfar in på fejjan. ser att jag har nya meddelande i inboxen men jag orkar faktiskt inte svara något glättigt om att allt är bra, snart är det jul bla, bla, bla. så jag skiter i det. jag erkänner att jag mest brukar kolla runt lite vad folk har haft för sig på sistonde och om någon lagt upp lite kuliga bilder. jag är egentligen ganska trött på hela grejen och måste säga att jag utnyttjar inte direkt potentialen. det känns liksom gammalt, eller, jag kanske är gammal. det jag skulle komma till är att jag brukar kolla in vad exet pysslar med ibland. kolla hans bilder och töntiga statusuppdateringar. idag behövde jag inte ens gå genom massa ytliga bekanta för att hitta honom utan han bara ligger där under "people you may know". eftersom jag är nyfiken på honom och hans fästis kan jag inte låta bli att klicka. hans status är "xxx har lyxproblem". jaha, vad då? har han typ två jobb att välja emellan eller vad? vill han bara skina lite inför andra, typ "jag har nåt göttigt men jag tänker inte berätta det". bara skit i att skriva nåt i så fall!! jag blir skitirri på hela grejen. sen kollar jag hans tjej "xxx inväntar svar". va fan?!!? nu blir jag ju nyfiken på riktigt. kan ju inte direkt messa honom och fråga. kan inte fråga nån annan heller. jag får helt enkelt hålla ut och hoppas att han uppdaterar igen.

3 kommentarer:

X sa...

men vadå, när du vill till hans sida kan du väl bara skriva in namnet i "search"-rutan?

anna sa...

rent teoretiskt jo. men eftersom han har ett av sveriges vanligaste förnamn tillsammans med ett sonna-namn så blir träffarna rätt många. men ibland när jag är smart söker jag på hans tjej.

anna sa...

men det måste jag faktiskt ge fejjan. gött att snoka lite diskret i folks liv sådär. passar mig perfekt. vill ju inte ha honom men gött att kunna kolla vad han har för sig.