december 15, 2008

livet i en glasburk. runt, runt, bara samma sak

har jobbat häcken av mig de senaste veckorna. känns som att jag går runt i en bubbla. förutom lite helgeskapader är det enda jag ser: sängen, vägen genom kvarteren till jobb, skrivbordet, soffan och dataskärmar, mina två på jobb och den där hemma. jag ska lyckas med konststycket att jobba in 30 timmar så att jag kan vara ledig över jul. eftersom jag ska sluta på jobbet känns det märkligt att sitta och krama livet ur sig själv för att kunna vara ledig. men jag tycker mig inte ha råd att vara ledig utan betalning om jag ska vara arbetslös efter jul. nu har jag bara 7.5 timme kvar att jobba extra (!!!!! bara...). så strax ska jag sätta mig och sammanställa det roligaste projektet (NOT!!!!!) som de satt mig på på lång tid. nämligen resultatet av 382 telefonsamtal. (ja, jag har ringt 382 samtal. och nej jag jobbar inte med telemarketing, de kallar det kvalitetskontroll. my ass!)

Inga kommentarer: