december 13, 2008

minigran till salu

lucia idag alltså, det har jag missat lite. ha den äran lucia, eller nåt. fast julgransförsäljningen har börjat nu i mina kvarter. det måste vara världens minsta granar de erbjuder. mycket anpassat till trånga lägenheter. bara idag har jag sett 4 christianiacyklar transporterandes julgran. very urbanchic. shit vad jag gillar min statsdel! allt folket och alla butiker som poff ligger runt hörnan. nackdelen är bara att jag ibland känner mig skittråkig när jag inte pallar piffa mig bara för att gå gatan rakt fram. alla är så jävla balla och alternativa. *sveper in mig i bordsduken*

3 kommentarer:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Är Lucia så mycket att missa egentligen? Mest gulligt om man känner något barn som lussar, eller själv är ett kanske.

anna sa...

sant, sant, men vissa saker sticker ändå lite i hjärtat att man missar bara genom att flytta några mil österut. men visst jag brukar inte gå upp i det så mycket förr egentligen heller.

Read me. Watch me. Be me. sa...

Ja men så är det förstås, är man inte hemma utan i ett annat land så känns sånt där lite mer.