december 18, 2008

bomb?!

cyklar hem i godan ro med julklappet från jobbet, en sån dära korg med vin och skit med cellofan runt, i cykelkorgen när det står två polismotorcyklar mitt i vägen. i mitt lilla naiva sinne trodde jag att det var en lyktkontroll. ja bara: "gött, jag har ljusen på". nej, nej, bomblarm! hela enghave plads är avspärrad. lite obehagligt samtidigt som jag blir sjukt nyfiken. återkommer.

update: faran över. det var ingen bomb, den där metallenheten med sladdar stickandes ut som car placerad 15 m från vega. jag kan andas ut. eller snarare hade väl hoppas på en mindre explosion eller nåt så att jag kunde skylla på traumatisk upplevelse och slippa jobba imorrn. alternativt bomben var så stark att den slog ut hela kvartet inklusive mitt kontor. jaja, bara en dag kvar nu.

update 2: militärens bombrobot heter rullemarie. danskarna är allt bra lustiga.

Inga kommentarer: