december 10, 2008

grannen spelar victoria ( edit: haha, hon heter ju veronica!!!) maggio, but why?

tänkte tvätta ikväll eftersom jag för en gångs skull var hemma innan klockan sex. lagade lite käk, mums mums, blev mätt och bestämde mig för att packa ner all smutstvätt och bege mig. väl i den sunkiga tvättstugan så är först 3 av 5 maskiner sönder. tack, tack! så jag proppar i i de två resterande, *tryck, tryck*. här börjar det då gå på röven. 1. glömt tvättmedel 2. inga pengar på tvättkortet (varje tvätt koostar 22 dkk och det måste laddas på i affären) 3. tvättsystemshelvetet går på sommartid och är stängt redan innan klockan åtta!!!!! höll på att tappa förståndet lite, men agerade rationellt och besrämde mig för att gå in med allt äcklig, skitig tvätt igen, gå och ladda på kortet och köra två maskiner innan jobb imorgon. sagt och gjort, men väl på affären så är deras laddningsmaskin sönder!!! satans tekniksamhälle. nu vet jag faktiskt inte riktigt hur jag ska lösa det. får helt enkelt ta oskulden på att tvätta på offentligt tvätteri. hua! verkligen inget jag ser framemot men eftersom i princip det mesta i underklädesväg ligger i tvättpåsarna är det nog bara att bita i det sura äpplet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller köpa nya trosor... 22 dkk för att tvätta, det låter helt galet.

anna sa...

jag vet, rena rånet. på vissa punkter (alla snarare) är danmark ett jävla u-land.