december 01, 2008

lite bergarter har jag iaf fått med mig i kunskapsbagaget efter 6 års studier

återfunnit kontakten med två saker jag gillar: vårrullar och på spåret. vårrullarna gillar jag för att de går fortfort att laga när jag är vrålhungrig plus att det är gott, krispigt och salt. på spåret är lätt ett av mina favvoprogram, gillar att det är lite torrt (björn hellberg är så ball, faktiskt pratat med hans fru i telefon en gång, hon sköter alla hans bizznizz för han själv är så lost. haha!) samtidigt som jag får låtsas som att jag är allmänbildad när jag gissar högt och har jag fel så lär jag mig väl nåt nytt (kunde bergarterna). jag och mamma brukade ju kolla när jag kom hem på helgerna. vi åt massvis med lösgodis och höll handen (puss mamma!). däremot är jag extremt känslig mot musikavsnitten, skriker ofta högt av skam för alla som sitter i publiken och tafatt klappar händer, ja och för att de måste lyssna på skiten. det är ungefär lika pinsamt som dåliga möhippor (typ den på finlandsfärjan i singelmammor, aaaahhh, hjälp!). brukar ta toapaus. fredrik lindström var med idag, han vann såklart. är lite hemligt kär i honom. dessutom visade det sig att han ju är ganska lång. bara sett honom en gång tror jag, och då var jag onykter (full som en kastrull snarare) och han var jättelångt borta.

4 kommentarer:

MLT sa...

NEJ ANNA! säg inte att du gillar på spåret!!!! så många kompisar som glider in i den där dimman i december och ba "jag ÄLSKAR på spåret" samtidigt dom ler lite skamsetstolt över hur pensionärsmysiga de är och "tar växjö på tio poäng". TA INTE VÄXJÖ PÅ TIO POÄNG, det är en inkörsport till tyngre grejer. Har ingen berättat för dig om medelåldern?! JUST SAY NO.
PS. Tips: Irma, ugens tilbud Rödvinsglögg 14,5 %vol 2 flaskor 60 :-

anna sa...

oh yes, LOOOOVE it. precis lika mycket som antikrundan, engelska deckare (helst lynley, inte midsomer) och hammerslag (dr1, mäklarna som gissar huspriser). statlig teve at it's finest moment. dock vill jag poängtera att jag är starkt emot allsång på skansen och så ska det låta, för jag antar att det är det du menar med tyngre grejor. eller är det bingolotto???? det har jag lagt av med, dyrt beroende, vann aldrig... dessutom tar jag inget på 10 poäng, det måste man vara kändizz för att lyckas med. tack för tipset, planerar att bli glögggosig varje dag fram till jul. när får man (jag) läsa din blogg då? eller är det för låg åldersgräns på den så jag som medelålders är ute ur leken?

MLT sa...

haha, som en vuxen version av adventskalendern! "och vad döljer sig bakom lucka 3, månne? åhå, ett glas starkvinsglögg! precis vad jag var sugen på" hm, bingolotto är väl lite trist men jag tänkte mer på att man börja laga menyer ur allt om mat och ägna tankeverksamhet åt huruvida man ska blästra utemöblerna innan sommaren eller efter. (blästra? är det ett ord? gör man det med utemöbler) du är s a s på spåret! min blogg förresten? jag ska ge dig adressen så fort den börjar existera, vilket jag hoppas på blir typ kvart över aldrig. och du, helgen? är du konvalescent eller åker du till malmö? måste du vara så jäkla hard to get?

anna sa...

nej, nej det blir ingen blästring här inte, funderar däremot på att olja mina teakstolar, haha! recept har jag ännu inte tagit till mitt hjärta, så du kan vara lugn, for now. starkvinsglögg måste vara det jesus intention med julen. trodde att du hade en blogg, du får ursäkta en gammal kvinna. om kvart över aldrig någongång infaller kommer änglarna sjunga och starkvinsglögg kommer regna från skyn. jag är på bättringsvägen men ska faktiskt till malmoe på lör/sön. myzzzza i sverige, yey! är ni/du bizzzi på fredag? annars nästa helg? vi måste ju lätt ha ett regelrätt glöggparty, där nåt blir stulet, någon somnar med det uppblåsbara fåret i sängen och vi målar gatorna med min färg. hvad siger du til det?