december 10, 2008

hej, hej hallå!

lugn i stormen jag ligger inte död i lyan med katter som gnager på mina ben. var bara i sverige i helgen, jobbat mycket plus att mitt internet är lika schizofrent som nån i gökboet, typ. nej, men allvarligt, ena dagen kan man ladda ner med värsta hastigheten nästa kan man inte ens öppna firefox. jag blir tokig. nu funkar det i alla fall så jag passar på att blogga så att det inte är fler som behöver höra av sig och undra om jag lever (tack mlt för att du gjorde det, det värmde mer än du tror!). tja, annars då, inte så mycket, eller jo, i söndags myste jag med världens sötaste små sexveckors systrar. jag bara smälte och satt och tittade som hypotiserad. passade på att lukta så mycket jag bara kunde, älskar bebislukten, sådär söt och mysig blandat med lite gammal mjölk. eftersom det var så längesen jag höll en riktigt liten bebis hann jag tänka i två sekunder om jag skulle klara att ge nacken stöd och så. de är ju så små och sköra. men innan jag hann fundera mer langade pappa bara över en liten tvilling till mig och mina storasysterreflexer kickade in direkt. minsta broren föddes ju när jag var nio, så jag extramammade (obs: mamma inte amma) honom en hel del. flickorna och jag kom mycket bra överrens och jag kände mig väldans nöjd när jag återvände till min lilla den tomma lyan mitt i staden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men snutt!

Anonym sa...

Varför ÄR det så gulligt med tvillingar?

anna sa...

för utom att det är dubbelt så gullig och allt det där så det bästa med tvillingar helt klart att det är lättare som utomstående att få låna en unge och sitta och gosa med. har de bara en så saknar de den fortare. dvs tvillingar stor fördel för ensamstående utan barn.