december 16, 2008

jordbävning!!??!!!

det har varit jordbävning i skåne/själland. OMG! inte för att jag har en dödslängtan men fy fan vad coolt!!! södra skandinavien ligger ju på en urbergsskjöld med låg seismografisk aktivitet. detta var kanske chansen och så har jag bara sovit igenom det. damn! jag minns att vi skrattade hjärtligt åt min geologiprofessor som alltid missade skalven på island för att han sov för djupt. jag känner mig verkligen snuvad. som den femåring jag är ringde pappa och väckte mig och berättade nyheten. jaja, jag håller tummarna för en litet efterskalv runt 4 richterskalan. *sicko*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte ensam. Jag sov mig igenom en jordbävning på Sri Lanka. Fönstrena hade visst skakat en hel massa, jag kom upp till frukosten bara: nää, jag har sovit som en stock...

anna sa...

lite, trist ändå. speciellt i dessa trakterna där det är så sällsynt.