december 03, 2008

ytterliggare utläggningar om blondheten

read me svarade så bra och jag gav ett så långt svar att jag tänkte sätta det som ett eget inlägg. det här men min blondhet, eller snarare avsaknad av mörk hårfärg har blivit en rikitgt tankeföljetång i min lilla hjärna. so here comes.

Men ja! Jag är ju nymnörk och det ÄR fan skillnad!

Det är helt, helt sjukt.

den 3 december 2008 10:42

Blogger anna sa...

visst är det?!?!?!? att du bara bekräftar det jag redan misstänkte får mig att nästan förlora hoppet på mänskligheten (okej, lite överdrift, men du fattar). samtidigt så blir jag så irriterad att jag tänker behålla färgen ett tag till. av flera anledningar, för att det var svårt att få det helt blont, att jag brukar byta 4 ggr om håret och jag borde hålla ut lite till, fast mest av allt för att störa mina släktingar med att jag alltid ska gå mot strömmen. men jag vet redan nu hur mycket jag kommer att njuta när jag är nyfärgad, mörk då. för att dra till men en klyscha själv så kan jag bara säga att känslan mörk och mystisk är het!!!!!

den 3 december 2008 21:55

Blogger anna sa...

plus att jag inte vill falla för förtrycket (överdrift igen)och färga för andras skull och deras stereotyper och sist men inte minst jag tycker det är snyggt!

den 3 december 2008 22:00

2 kommentarer:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Det är klart att du ska ha det som du själv tycker är snyggt!! Samtidigt vill man ju inte behöva föra en kamp varje jävla dag, orka. Men jag hoppas du väljer det som du själv allra helst vill ha.

Alltså mystiskt mörkt, precis så är det. Jag skäms lite, men ja. Jag känner mig fan både smartare och mer mystisk. Skulle kunna boxa alla stereotypa sociala roller all världens väg om jag bara kunde.

anna sa...

håller helt med om smartheten, vilket är så fel på så många plan. men jag vet att jag känt den så många gånger. blir nog en blondvända till, men sen får det nog vara bra. sliter något enormt på håret. säkert inte så miljövänligt heller.